
Kurskommittén
Kommittén ska arbeta för att:
-
hålla hög kvalitet
GRRC erbjuder kurser med utbildade ledare och trivsamt umgänge. Föreningen är lyhörd och öppen för delaktighet.
-
vara attraktiv
GRRC uppmuntrar och lockar så många som möjligt oavsett ålder, kön eller etnisk tillhörighet, till att välja dans som motionsform och fritidssysselsättning.
-
erbjuda kurser i olika dansstilar
För att svara upp till efterfrågan och vara en attraktiv dansförening erbjuder GRRC kurser i olika dansstilar och nivåer.
Arbetsgrupp Kursadmin
-
lägga ut föreningens kurser halvårsvis
-
sköta samtliga antagningar som berör kursverksamhet
-
bokning av lokalen till kursverksamhet
Medlemmar i kommittéen: Dharmanna Helander Wigh, Jan Lindström, Inger Lindström, Mikael Karlström, Annika Alfsdotter
Kontaktyta i styrelsen: Eliza Lindén
Mailadress: 
Arbetsgrupp Ledare
-
stötta och företräda våra instruktörer
-
länk mellan instruktörer, styrelsen och andra kommittéer
-
rekrytera nya instruktörer
-
utbilda och vidareutbilda instruktörer vid behov
-
regelbunden dialog med alla instruktörer
-
anordna aktiviteter för och möten med instruktörer för att få en bra sammanhållning
-
planera kurser med fokus på både instruktörers och deltagares bästa
Medlemmar i kommittéen: Jessika Nilsson, Anette Edström och Jenny Nokbin
Kontaktyta i styrelsen: Eliza Lindén
Mailadress: 
Trivselkommittén
Kommittén ska arbeta för att:
-
vara välkomnande
Föreningens medlemmar ska känna sig välkomna och trivas i föreningen, oavsett ålder, kunskapsnivå och tidigare erfarenheter. Föreningen är lyhörd för önskemål och efterfrågan, verksamheten bygger även på delaktighet och omhändertagande av nya medlemmar.
-
vara inbjudande
Föreningens lokaler, inredning och teknik ska var enkla, inbjudande och funktionella som stöd för verksamheten. Besökare ska känna sig trygga hos oss.
Arbetsgrupp Trivsel
-
socialdanskvällar/trivselkvällar för klubbens alla dansare
-
temakvällar för klubbens alla dansare, t.ex. följarkvällar, förarkvällar, prova på charleston, julsmörgås på julavslutning, kick off vid terminstart, halloweendans vid halloween, bussresa, socialdansläger osv.
Arbetsgrupp Café
-
beställa och fylla på varor i caféet samt tar hand om försäljningen i café
-
sammarbeta med klubbens andra kommittéer hjälpa till med inköp och bemanning i caféet under deras evenemang, t.ex. valentine swing, jack n jill tävling osv
-
köpa in avslutningsfika till samtliga kursdeltagare vid terminsavslut som delas ut av ledare.
Medlemmar i kommittéen: Agneta Eriksson, Hanna Markusson, Emma Eriksson, Johannes Hedqvist
Kontaktyta i styrelsen: Hanna Markusson
Mailadress: 
Tävlingskommittén
Kommittén ska arbeta för att:
-
vara utvecklande
Föreningens tävlande, i alla nivåer och discipliner, ska ges goda förutsättningar för att utvecklas och uppnå de individuellt satta tävlingsmålen.
-
ha stor bredd
Föreningen ska uppmuntra och verka för att de tävlande ska finnas inom samtliga av föreningens discipliner. Föreningen ska också uppmuntra tävlande inom alla nivåer, från R-tävlingar till GP-tävlingar och nationella och internationella mästerskap.
-
vara aktiv
Föreningen ska finnas väl representerad med många tävlanden på ett stort antal tävlingar runt om i landet. Föreningen ska även arrangera tävlingar.
Arbetsgrupp tävling
-
boka tränare och instruktörer till träningstillfällen och läger
-
regelbundna träningstillfällen i föreningens regi
-
extra träningstillfällen och läger för aktivt tävlande
-
två gånger per år bjuda in till möte för alla som ingår i tävlingsverksamhetens satsning
-
avslutningsfest för tävlande
-
rekrytera nya tävlande, utveckla befintliga tävlande och verka för att lyfta fram ungdomar inom tävlingsdansen
-
anmäla dansare till tävlingar
-
hantera tävlingslicenser för klubbens tävlande
-
anordna arrangemang i samband med tävlingar
-
beställa och dela ut tävlingskläder
Medlemmar i kommittéen: Leif Carlsson, Christoffer Persson, Jessika Lindegren
Kontaktyta i styrelsen: Marcus Bergqvist
Mailadress: 
Arbetsgrupp Tävlingsarrangör
Större tävlingar beslutas av styrelsen och hanteras som ett projekt/uppdrag (tex Bockrocken/Bockbuggen):
-
ta fram förslag till budget och plan för genomförandet av tävlingen
-
säkra funktionärer
-
arrangera och söka sanktion för både Regional som Nationella tävlingar
-
säkra funktionärer och ansvariga till tävlingar enligt danssportförbundets kriterier
-
vid behov utbilda funktionäret
Medlemmar i kommittéen: Erik Engel, Gösta Amnell
Kontaktyta i styrelsen: Marcus Bergqvist
Mailadress: 
Stödfunktion Lokal och teknik
-
drift och underhåll av lokal samt vid behov ta fram förslag till förändringar
-
drift och underhåll av tekniska utrustning och IT-miljö, tex larm, ljudanläggning, datorer
-
administrera behörigheter i många av klubbens IT-system
-
i samarbete med kassören göra en budget för driften och underhåll av lokalerna, tex. hyra, städ, möbler, byte och underhåll av data och ljudanläggningar
-
beställa och tillse att lokalerna städas löpande samt sköta kontakten med städföretaget (om det ej sker i klubbens regi)
-
administrera passagesystem samt informera tagginnehavare om de krav som ställs för innehav av tagg
-
kommunikation till fastighetsägare och fastighetsförvaltare
-
kommunikation med larmföretaget
-
kontroll av brandlarm
-
fördela P-biljetter till de P-platser som finns runt huset
-
i samarbete med kommittéerna boka och i övrigt hantera eventuell utlåning av lokalen till medlemmar
Medlemmar i kommittéen: Anders Gabert, Erik Engel, Leif Carlsson, Dharmanna Helander Wigh, Peter Jonsson
Kontaktyta i styrelsen: Niclas Jonasson
Mailadress: 
Stödfunktion Kommunikation och marknadsföring
UNDER ETABLERING!
Denna stödfunktion skall arbeta nära kommittéer och kontaktytor i kommande aktiviteter och i årshjulets inlagda händelser. Några månader innan en aktuell aktivitet skall personer från den aktuella kommittén vara i kontakt med Kommunikation & Marknad. Där sätter man sig ner i en arbetsgrupp med berörda för att titta över aktuell budget och tillsammans arbeta fram mål och behovet av stöd och vilka som skall göra vad.
Bemanning: Veronica Stjernström (ansvarig för etablering av stödfunktionen), Hanna Markusson (sociala medier)